Friday, August 28, 2009

Deko Bersama Ain

Assalamualaikum dan salam sejahtera…


bertemu kembali di rancangan Kaca Impiana bagi episod pertama musim yang pertama..(eh tadi cakap bertemu kembali!! Tapi baru episod pertama) hehe..sori silap… Baiklah, saya Nurul Shuhada Nurul Ain (mcm kenal jer name nih).. host anda yang cute nih,..bagi episod pada kali ini saya akan menunjukkan cara2 untuk mengecat rumah dengan cara yang betul…

Kita kembali selepas ini…


Iklan…MCD
Iklan…Pizza

Iklan…KFC..
(asal iklan makanan jer bulan puasa nih??..hehe..x tergugat kan iman anda??))

Hai bertemu kembali..saudara dan saudari pasti inginkan ruang tidur kelihatan menarik dengan warna dinding yang tenang dan deko yg indah kan?? Jadi, kita boleh tido dengan lena..baiklah,, saya x nak membebel panjang,.. mst bosan dgr bebelan saya kan? Jadi, anda tgk shja gambar2 di bawah ini..selamat menonton..


sebelum


pilih cat mengikut kesesuaian ruang tidur anda

nampaknye kucing saya (mat) juga sibuk ingin menolong

sebelum mengecat, kite boleh main conteng2 dahulu (maaf ajaran sesat!!)

mule mengecat..pastikan anda mengecat mengikut 1 aliran sahaja (atas-bawah)
selepas
maaf x siap deko lagi

seterusnya sediakan cadar yg sesuai dengan warna bilik tidur dan mengikut cita rasa anda..pastikan cadar ini diperbuat dari 100% cotton agar tidur anda lebih selesa...saya beli di JUSCO balakong..dgn harga yg berpatutan..!!~

sofa ini sbnrnya dibeli oleh kakak saya untuk diletakkan diruang tamu baru rumah saya.. kami beli sofa ini di courts mammoth, kajang..kami brasa sungguh bertuah kerana pada hari pembelian,.harga jualan nya telah dipotong separuh harga..maka,kakak sy x tunggu lama..terus bayar secara cash!!~

angah saya telah membeli cermin besar ini untuk diletakkan di dinding ruang makan kami..agar ruang makan tampak lebih luas..kami beli cermin ini di nilai 3 dengan harga yang berpatutan.sy amat berpuas hati kerana hasil ukiran frame ini amat cantik..!!~

Selesai sudah episod pada kali ini..saya harap penonton semua dapat berbelanja dengan cermat seperti keluarga kami mengamalkannya!!~ jika anda boleh cat rumah anda sendiri, jadi x perlulah mengupah orang lain untuk mengecat rumah kita...betul kan?

semoga bertemu kembali di waktu yang sama di hari yang sama...salam dari saya nurul shuhada nurul ain!!

No comments: