Wednesday, July 29, 2009

terima kasih sahabat

24 july 2009 (jumaat)

Pada waktu ini sy di dlm kelas..sedang belajar CTU 241(agama)..dengar ustaz Kamarulzaman mengajar...tiba2.. kwn sy angkat tngn ingin buat pengumuman.. haryati nama nya.. "cuti semester telah diawalkan bermula 27 july-2 August.." apa lagi..barisan pelajar yg duduk dibelakang sy terus jerit hoorayyy!!!.. TAPI, dalam hatiku..sungguh pilu...mengapa??

sy sngt sedih sebb segala perancangn untuk mendki gunung trpaksa dibatalkan sebb cuti..budk2 pulak mesti dh balik umah..sedih sngt...sbb hmpir 70% persiapan aku yg buat..turun naik HEP..buat paper work..borang C..pape borg lagilah..sempatlah juga sy menitiskan air mata dihadapan kak aida...yg turut brsama2 mmbuat prsiapan untuk mendaki gunung..

x pe lah..sy redha..OK skng kene rancang tuk balik..tapi tetibe je sy dengr pengumuman mengatakan modul part3 diteruskan....ha???!! uish nampaknye sy kene balik lepas modul lah..
hmm...petang jumaat tu pulak ade BOMBA.."fuh.! nasib sy x balik lagi..kang x pasal2 ponteng bomba" hehe

25 july 2009 (sabtu)

sy trjaga lewat pagi nih..ape lagi dengn kelajuan yg maximum sy pegi mandi, lps tuh solat, lepas tuh siap untuk ke modul..huhu..kalo lambat..abislah saya.. 8pagi..di DST..dengr ceramah dr EN SYAMSUL.pensyarah kewangan..best jugaklah ceramah yg diberi..pasal pemimpin dlm organisasi..

setelah 1 jam berlalu..

"asal aku rase sejuk sngt nih??kepala pening..tak selesa"
Ya Allah

di sebelah kiriku..haryati..

sya: yati, aku rase mcm nak demam..sejuk sngt nih..
yati: air cond kot..x pe dh nak abis nih..nnt kite kuar ek..

tamat sesi ceramah..sy dan yati pergi ke gerai NR berhadapan Pusat Islam (PI). sy beli teh tarik bungkus..minum dlm kelas..fasilitator modul 3 sy ialah ustz syazali effendy..ustz bahasa arab saya..

"Ya Allah..engkau sahaja yg tau betapa aku x tahan lagi..sangt sejuk..kepalaku dh pening sangt..tapi gagahkanlah diriku ini..kerana aku ingin meneruskan modul wajib ini..jika tidak aku kene mengulanginya pasal semester hadapan..amin"

tepat jam 12.30tgh hari.. kami dilepaskan untuk berehat..aku berjalan bersama yati..tiba2.. suhu badanku naik dengan mendadak..mungkin kerana tadi duduk di dalam kelas yg berhawa dingin,aku tidak merasainya..kini..dibawah terik matahari..aku sudh tidk dapat menahan kepanasannya..yati mengajak ku untuk pergi ke PENAWAR..ku turutkan saja..tapi tiba di penawar...rupanya penawar tutup pada hari itu..yati membantu sy menelefon ustaz syazali.. alhamdulillah Ya Allah..ada juga hambamu yg simpati kepada ku..ustaz membantu menelefon pemandu uitm untuk membawaku ke hospital segamat..lama juga sy dan yati tunggu di depan penawar..sabar..ku gagahkan diri..

tiba di hospital segamat..sy dibawa terus ke bilik rawatan..doktor mengambil suhu, tekanan darah..hatiku sudh semakin risau..sbb bacaan tekanan darah ku agak tinggi..dan suhu badanku mencech 40 degree celcius..nurse pulak amik darahku untuk diuji..mule2 cucuk di tangn kanan..TEMBOS!!..kemudian di tangn kiri...TEMBOS lagi...Ya Allah..sy dh sakit nih..akhirnya kali yg ketiga baru berjaya..1beg air dimasukkan ke badanku untuk menurunkan suhu..

ketika menunggu 1beg air itu habis..aku menangis..sbb takut dijangkiti H1N1..dalm hati hanya Allah yg tahu betapa takutnya..aku x nak tinggl kelas..x nak duduk di hospital..mcm2 dlm fikiran..doktor bagitau yg keputusan drh akan keluar hari Isnin nnt..aku dibenarkan pulang..alhamdulillah..

yatia seti menantiku diluar bilik rawatan..nmpaknya aku mmg trpaksa mengulang modul3 pada semester hadapan..sebab aku x larat untuk meneruskan modul..yati pula terus ke kelas setelah memastikan ku selamat sampai ke bilik..tapi dalam hatiku,,minta2 ustaz memberi pelepasan modul kepadaku..

pukul 4 ptg ayah dan kakakku tiba untuk membawaku pulang..

inginku akhiri blog ini dngn ucapan terima kasih yg x trhingga pada kawan ku YATI..sbb dr awal pagi..hinggalah aku kembali dr hospital..dia setia menantiku..semoga Allah mebalas jasamu..

1 comment:

Anonymous said...

kawan yg sebenar bersama kitew susah dan sng. :)